29 maj 2011

Mors Dag

Tänk vilka fina Mors Dag-kort jag fick av mina barn! På framsidorna var det röda hjärtan och inuti korten stod det så här:





Och så fick jag en träbänk från Rusta. Skall skruvas ihop och målas vit. Den kommer att bli jättefin på altanen under köksfönstret!

Senare på förmiddagen åkte jag iväg och hämtade min egen mamma. Vi skulle ut på en Mors Dag utflykt på tu man hand bara hon och jag för en gångs skull.


Holk hemma hos päronen


Vi styrde bilen mot Tant Grön där vi spenderade flera timmar. Här finns gott fika, inredningsdetaljer för både inne & ute, kläder, smycken, trädgårds- & krukväxter, får att klappa och sandlåda för barnen. Kan verkligen rekommendera ett besök där! Här kommer lite inspirationsfoton därifrån (klicka på bilden=större bild):













Lite växter och annat fick följa med hem. Nöjda åkte vi vidare till Smultrongården där vi åt en god sen lunch. Hann även titta runt lite i butiken innan de stängde för dagen. På väg till parkeringen tog jag denna härliga bild:


Utanför Smultrongården

Hemma igen bjöd pappa på tårta. TACK MAMMA FÖR EN HÄRLIG DAG!!



3 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Vilken underbar Morsdag du hade igår!
Min tanke var att åka till Smultrongården, men eftersom vi började riva vår altan så blev det inte av. Tant grön har jag inte besökt ännu, men jag ser att dit måste jag åka!!

Kram Helena

Unknown sa...

Vilken härlig morsdag du och din mamma verkar ha haft, mysigt och bara få åka iväg på tu man hand!
Kram johanna

Anonym sa...

Vilken härlig dag vilket ställe. Var ligger det? Sigtuna ; ) kram Sofia