21 november 2011

Fotokursens alfabetescollage

På fotokursen ska vi som sagt montera ihop ett alfabetescollage sista gången. Så här ser mina bidrag ut. Testar lite på er och kollar om ni listar ut vilka bokstäver jag fick på min lott?






Måste berätta, när vi tittade på lite bilder på fotokursen från kvällsfotograferingen (jag hann inte visa mina, blir min tur vid nästa kurstillfälle) var det en kurskamrat som också hade en konstig ljus prick under månen på sina foton. När jag såg denna prick på några av mina foton trodde jag det var skräp på linsen och tänkte typiskt! Men jag tyckte det var lite märkligt att hon hade skräp på exakt samma ställe. Så jag frågade fotoläraren och han började skratta. "Det är Jupiter!" Vi alla började skratta, för alla hade trott som jag att det var skräp!



5 kommentarer:

birgit sa...

Det blev väl bra! Gissar att du ska visa I och X.
Bilderna från "Änglagården" är härliga!
Kramar!

Ninni sa...

Kul idé att leta bokstäver! Du lyckades ju jättebra. För visst är det I och X eller hur?
Må så gott!
Ninni

VillaKarlslund sa...

Fina bokstäver:)

Blir sugen på att gå en fotokurs:))

Ha det gott
Kraam Tina

Ord & Känsla sa...

Ser att de andra gissat precis som jag. Du har hittat så bra "bokstäver" i naturen:)
Vad komiskt med Jupiter, har inte vetat det jag heller.

Ha det bra!
Kram Helena

Irén T. A. Færevaag sa...

Ja, jeg tror også det må være I og X.

Så morsomt å høre om det med Jupiter :-)