9 december 2011

Äntligen har vi ett snötäcke!

I onsdags kom äntligen den första snön här och den ligger kvar. Inte så mycket, men tänk så mycket ljusare och vackrare det blev. Och barnen kan åka stjärtlapp, pulka och bob. Vad gör väl det om man får skotta lite och skrapa bilen på morgonen? Det är det värt tycker jag. Får se om jag säger samma sak efter helgens utlovade snöoväder!?

Försökte fota lite vinterbilder när jag kom hem igår, men det hade hunnit bli för mörkt. Bjuder på en bild från en härlig skidsemester i Ischgl istället. Ni får ursäkta bildkvalitén. Det var innan digitalkamerans tid, så bilden är inscannad. Men jag tycker den förmedlar känslan av en underbar skiddag i alla fall. Det är inte ofta jag sitter still i en skidbacke, men här var det härligt!


Ischgl 1991

Önskar er alla en trevlig tredje advent!


1 kommentar:

Lilla Majken sa...

Snygg bild. Jag längtar efter snön nu, men det bara blåser och blåser, tyvärr.

Kram Therese