15 juli 2013

Mitt Änglagård



Jag har varit på Änglagård. Mitt Änglagård. I verkligheten heter det något helt annat och ligger inbäddat i de värmländska skogarna. Har inte varit här sedan 2002. När jag var barn tillbringade jag många härliga veckor på sommarloven här. Med mor & far hos morfar & mormor. Trädgårdsmästare Gottfrid och butiksägarinna Blomster-Emma.

Invändigt i boningshuset har tiden stått still. Var precis så som jag minns det. Utvändigt lite mer igenvuxet och husen har åldrats. Men det är ofrånkomligt när ingen bor här permanent. Och ni som känner mig vet ju att jag älskar att fotografera gamla hus och dess omgivning. Och många hus finns det på gården. Boningshus, loge, stall, packboa (rester av växthusen), boa (lillstuga), garage och matkällare. Så räkna med att få se fler bilder från mitt Änglagård. ♥




3 kommentarer:

Ninnie sa...

Så mysigt, vilket smultronställe!

Lilla Blanka sa...

Hej du fina!

Vad glad jag blev för dina snälla rader hos mig! Tack!

Vilka ljuvliga bilder du tar! Att fånga känslan i detaljer som du skriver, lyckas du jättebra med.

Nu skall jag kika vidare här hos dig :))
Kram och ha en riktigt fin dag!
Mia

Unknown sa...

Åh så härligt det ser ut. Det är något särskilt med gårdar, små ställen ute på landet. Röda torp och slitna uthus. Ser fram emot att få se fler fina bilder från ditt lilla änglagård :)
Hoppas du har en underbar sommar! Kram!