22 augusti 2013

Mitt Änglagård del 2



Bildmässigt tillbaka till ”mitt Änglagård” i de värmländska skogarna som jag besökte en dag under semestern. Här kan du läsa mer. Numera äger en släkting det. Det lilla garaget rymde morfars och mormors lilla Saab V4. Med den fräste morfar och jag grusvägen fram ner till handlaren Miller när jag var barn på 70-talet. Det var en liten mysig handelsbod där man handlade över disk (en sån där fin disk med tusen lådor i!) och där man verkligen kunde köpa ALLT. När vi handlat klart, morfar och jag, frågade alltid handlaren om jag ville ha en glass. Klart jag dök ner i frysdisken och valde!

På gården finns också en rejäl jordkällare med riktigt tak. Den ligger inbäddad vid de gamla äppelträden. Jag minns hur morfar saftade och syltade. Det var flaskor högt och lågt. Så jordkällaren gömmer nog på en skatt med gamla fina glasflaskor och glasburkar kan jag tro.




3 kommentarer:

Ninnie sa...

SÅ fint...det låter så härligt med dina fina sommarminnen och jag känner igen mig från min barndoms somrar som jag brukade tillbringa hos min farmor o farfar. De hade en liten bondgård i Skaraborg, och ååå, vilka ljuvliga, roliga och härliga minnen jag har från mina sommarlov där..!
Stället finns kvar, men är sen flera år sålt. Någon gång har jag åkt förbi, och det gör lite ont i hjärtat att se det. Så mycket minnen...

Madame Edith sa...

Vad härligt det ser ut :)

Kram Madame Edith

maria at inredningsvis sa...

Vilka HÄRLIGA bilder:) jag blir alltid på så bra humör av att hälsa på hos dig.

Kolla gärna in min nya bloggpost om design och....

Ha en skön solig vecka:)

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning