13 december 2013

Mozart



Igår kväll gick svägerskan och jag igenom matlistan inför julafton. Med åren har vi bantat ner den. Men vi är noga med att alla får det de tycker är viktigt på julbordet. Ingen ska behöva sakna något. För egen del vill jag att rökt lax ska finnas med. Det är ju bara såå gott!! Vad tycker du är viktigast på julbordet?

Och så ♥ Mozartkugeln ♥ på gottebordet förstås. Är det något jag är svag för så är det just dessa underbara chokladkulor! Ingen är lyckligare än jag när vår matbutik säljer dem i lösvikt. Undrar om det är okey att fylla en hel Coop-kasse? För påsarna som ligger där vid fingodiset är ju mer än lovligt små! Hmm... kanske är tur för matkontot och midjemåttet. Kan ana att sambon nickar instämmande! ;)

Fredag igen. Veckans bästa dag. Bowling-kalas, fotbollscup och julmarknad väntar. Ha en fin tredje advent gott folk!


4 kommentarer:

*Manja* sa...

sehr schön angerichtet und fotografiert! ;o)
Liebe Grüße,*Manja*

Min plats i solen sa...

Haha, klart att det är ok att fylla en hel kasse med Mozartkulor Lotta. ;)

Här har vi också skrivit lista för julbordet för att få med allas favoriter. Vi har knytis vilket är smidigt då alla får med just sina favoriter. För mig är julskinka och lax favoriter på julbordet. Och vad det gäller godisbordet kan jag inte vara utan rocky road, kola och knäck. :)

Njut av helgen kära Lotta!

Kram Lotta

Kerstins foto sa...

De är otroligt goda, så goda att jag och ena dottern gjorde egna för ett par år sedan. Blev mycket gott, så du kan ju alltid göra egna så slipper du stå och fylla en stor kasse på affären. ;)
När det gäller mitt fasta 50-objektiv är jag mer än nöjd. Ett väldigt prisvärt och ljusstarkt med bländare 1,8. Det blir perfekt till julklapp, kan jag säga. ;)
Ha en fin söndag.

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

För mej är det nog paté och dopp i gryta som behövs !!
Fy för små godispåsar..ta du en hel kasse..Hi hi

Kraaam