21 augusti 2014

En brunprickig banan plus lite till



Medans den här godingen tinar i solen passar jag på att dela med mig av receptet jag hittade hos Madame Edith. Bloggen som är värsta guldgruvan full med recept. Min favoritblogg vad gäller bak och mat.


Bananmuffins med choklad

1 mogen banan
2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
100 g smält smör
3 ägg
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
100 g hackad mjölkchoklad

Mosa bananen med sockret.
Tillsätt vetemjöl, smält smör, ägg, vaniljsocker och bakpulver.
Vispa ihop med elvisp.

Rör ner den hackade chokladen.
(vill du inte att chokladen ska sjunka i muffinsen måste du finhacka den,
själv var jag lite lat och bröt stora bitar som jag la ovanpå)

Ställ ut 12 st muffinsformar i en muffinsplåt.
Fördela smeten i formarna.
(har du ingen muffinsplåt kan det fungera med dubbla formar)

Grädda långt ner i ugnen i 220° i ca 15 min.


Perfekt till saftkalaset! Barnen älskade dem!


Inga kommentarer: