25 oktober 2011

Fotokurs & Höstvägar

I onsdags på fotokursen (fjärde lektionen) tittade vi på foton och disskuterade bildkomposition och manuella inställningar. Mycket givande, man lärde sig en hel del på det. Tyvärr hann vi bara gå igenom lärarens bilder och några elevers bilder. Vi andra kommer att få visa och disskutera våra bilder vid ett senare tillfälle.

Nästa lektion, imorgon, blir den "tyngsta" lektionen (enligt läraren). Då ska vi gå igenom iso, vitbalans, färgrymd, slutartid, bländare m.m på vår egen kamera. Då kommer säkert en och annan polett att ramla ner hoppas jag!

Här kommer några höstvägar jag strosat på!






3 kommentarer:

Anonym sa...

Superfint kram Sofia /sofiabakar

VillaKarlslund sa...

Kul med fotokurs:)
Skulle vilja gå en kurs jag med men först får jag nog skaffa en systemkamera,har en enkel nu.
Men tomten kanske kan komma på att jag vill ha en:))
Väldigt fina höst bilder.Ser proffsiga ut med härligt ljus:)

Kraam Tina

Lilla Majken sa...

Åh, så kul. Fin, fina bilder. Väldigt snygga bilder från Lundsbrunn också!!

Kram Therese