14 januari 2014

Det var på tiden!



Tänk att det till slut blev kallt, började snöa och blev riktig vinter! När det är vinter ska det vara riktig vinter tycker jag. Inte grått, trist, lerigt, ruggigt, regnigt.... Nej det hör hösten till. Och höst kan vi ju inte ha ända fram till våren. Nu längtar vi tills den lokala skidbacken slår upp sina portar så vi får träna oss lite innan det årliga fjälläventyret.

Som ni ser har jag trevat mig fram lite i Photoshop Elements. Skulle verkligen vilja gå en kurs i bildbehandling. Kanske får det bli av nu till vårterminen.... Ska kanske helt enkelt unna mig det och ta mig den tiden....



8 kommentarer:

*Manja* sa...

sehr schön!
Liebe Grüße,*Manja*

Mina fotostunder sa...

Åh så vackert med sol och snö!
Riktig vinter!

Rajson sa...

En underbar bild helt i min smak!
Visst blir man glad av snön. Kan stanna en dryg månad och sen vill jag ha vår!
Kan rekommendera distansutbildning på Jönköpings högskola "Digital bildbehandling! Urroligt och man kikar på lektionerna när man vill och hinner på webben. Gisk den för ca 5år sedan. Har verkligen nytta av den även om det inte blir så mycket fixat nu för tiden. Skönt att veta att man kan om man vill!

Carina sa...

Det håller jag fullständigt med om! Tyvärr blev jag sjuk och sängliggande, men förhoppningsvis blir snön kvar ännu ett tag....

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jaaa..det var sannerligen på tiden !!! Underbar bild !

Kram

Anonym sa...

underbar bild kram Sofia

Jessica K sa...

Håller inte alls med om att det ska vara snö på vintern, för min del skulle det aldrig vara på tiden ;) men ditt vinterfoto är himla vackert och jag gillar din redigering! Hade hemskt gärna velat gå en kurs jag med (kan ju inte Photoshop...) men när ska man hinna? Kan förtesten tipsa om Photoshop Lightroom som är ett grymt bra program, mkt lättare att förstå sig på än vanliga Photoshop (enligt mig iaf) men mkt bra att redigera i. Det kan man lära sig själv :) har du testat det?
Kram! /Jessica

Ninnie sa...

Vacker bild på snö och kyla... Det är fint att se på, men jag är till skillnad från dej en som INTE gillar snön... Skulle lätt klara mig utan det där kalla, vita....