12 september 2011

Award



Vilken överraskning! Jag har fått en Award av Maria med bloggen Villa Krutbruket. Tack snälla! Vad glad jag blev! Och lite senare fick jag en likadan bonus Award av Helena med bloggen Ord & Känsla. Tusen tusen tack!


Till awarden hör att man ska svara på 5 frågor:

1. Varför började du blogga?
I början på 2000-talet när det var poppis med egen hemsida hade jag en sådan. La ner den p.g.a tidsbrist, men har till och från saknat pysslet med den. När jag i mars i år köpte mig en efterlängtad systemkamera startade jag min blogg för att inte bara terra familjen med alla mina foton!

2. Vilka bloggar följer du?
Bloggar som ger mig inspiration inom områden som foto, trädgård, loppis och inredning.

3. Favoritfärg?
Ja, kan ni gissa vilken det är? Kan det vara grön?!

4. Favoritfilm?
Hm, det blir oavgjort mellan "Pretty Woman" och "Dirty Dancing". Nostalgi på hög nivå!

5. Vilket/vilka länder drömmer du om att besöka, och varför?
Skulle vilja ta med mig kameran på en skidtur i Kanada eller på Nya Zeeland. Alperna är inte helt fel heller, men där har jag redan varit ett antal gånger.
Resa på safari i något Afrikanskt land är också en dröm jag har.


Sedan ska man skicka vidare awarden till 5 andra bloggar som man gillar:

Helena - Som gav mig lite extra inspiration att börja blogga! Hon är full av idéer i hemmet och trädgården.

Emma - Är frisör och driver Emmas Lillstuga. Ett trevligt och mysigt utflyktsmål!

Johanna - Fina foton och en underbar trädgård!

Josse - Du hänger med som en favorit från hemside-tiden! Många fina bilder ur livet och mycket tänkvärt.

Fröken Grön - För att hon liksom jag älskar färgen grön och har en mycket inspirerande och rolig blogg!

Och så varsinn award till alla er som jag inte räknat upp! Listan kan göras mycket längre!


6 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

TACK vad gulligt av dig att ge mig en Award! Jag blir så jätteglad:)
Verkligen roligt att man blir uppskattad där ute och grattis till din, kul!

Kram Helena

Ord & Känsla sa...

En sen hälsning!
Du får kika in hos mig och hämta något...

Kram Helena

Fröken Grön sa...

Men tack, vad glad jag blir! Som du ser har jag redan besvarat frågorna, men jag blir inte mindre glad för det.
Må fint idag!
/Anna-Karin

Emmas Andra Bullar sa...

Tack snälla Lotta! Vad glad jag blir!
Kram Emma

Fru Vallmo sa...

Hej Lotta,
vi läser väl sammma blogga ;)
Ska nu börja kika in hos dig lite mer!
Grattis förresten!

Johanna sa...

Tusen tack för awarden! Så roligt! Svara på frågorna så fort jag hinner! Många kramar!