11 februari 2013

Skidsemester

Hemma igen efter en dimmig skidvecka i Sälen. Vädret var kanske inte det bästa. Mycket dimma och snöfall. Men jag klagar inte. Är nöjd bara det inte regnar. Boendet toppen. Stuga mitt i backen. Ibland får man kosta på sig att skämma bort sig själv. Slippa ta bilen. Bara glida ut i pisten. Det är lyxigt och bekvämt. Lite som vispad grädde på varm choklad!




Det är så roligt att se barnen. Nu hänger de med i vilken backe som helst. Helt orädda. Med vett och etikett. De vet vad som gäller i backarna.

Vi har åkt hela färgskalan av backar. Från lättaste grön till svåraste svart. Busat i Valles Värld, kramat självaste snögubben Valle och sett hans lilla show. Åkt wild and crazy i PinkPark så tonåringarna på bräda och twintips suckat över att vi varit ivägen. Gjort värsta vurpan i tidtagarbanan i jakten på att slå sambons tid. Flåsat varann i nacken i paralellslalom. För att inte tala om racen i pulkabacken med flygande matta vs stjärtlapp. Intagit humörhöjaren kexchoklad när fingrar och tår varit stelfrusna. Tänk vad lite choklad kan göra skillnad! Haft stugmys med sällskapsspel, tv-spel och högläsning ur CirkusDeckarna. Och förstås kollat Gladiatorer och Mello. Sen somnar man ovaggad!

Sist men inte minst (fast han är ju faktiskt fortfarande minst i familjen ;) ) har vi även firat en födelsedag. På väg hem från Sälen blev Lilleman ett år äldre. Man kan undra, vart tog de senaste sju åren vägen??

Kommer lite highlights från veckan när jag hunnit tanka ur kameran. Men först ska jag ta tag i en gigantisk tvätthög och fira min egen födelsedag....



5 kommentarer:

Rajson sa...

Grattis till födelsedagsbarnet och till den lyckade skidveckan!
Låter härligt.Får nostalgi vibbar till alla vintersemestrar i Sälen när tjejerna var yngre!
Har lagt mig i träning inför Schweiz resan.Tänke för en gångs skull vara förberedd så inte halva veckan går till träningsvärk!
Läcker bild!

Camilla Alvén sa...

Låter alldeles underbart!
Ha det bra
Kram

Lena sa...

Grattis på din födelsedag !
Ni verkar ha haft en underbar vecka !
Ser fram mot lite bilder !
Hipp hipp hurra för dig idag på din dag !!
Kram
Lena

Ord & Känsla sa...

Grattis igen!
Vilken skön och rolig vecka ni verkar ha haft i Sälen!

Kram Helena

Carina sa...

Jag nästan skäms när jag skriver detta, men vad skönt att höra att inte alla har solsken och fint väder....jag borde önska alla andra fint väder och solsken men jag vill gärna se ljuset och solen jag också...
Hur som helst, ha en fortsatt go´ vecka!
Kram