3 mars 2013

Att sy gardiner....

....har aldrig riktigt varit min grej. Tycker inte det är kul. Därför är startsträckan ganska lång innan jag kommer igång. Så även i detta fall med Bröderna Bus gardiner till deras nya fönster som sattes in i somras. Ja jag vet, stackars barn, de har levt utan gardiner på sina rum i snart ett halvår! Vilken hemsk mamma jag är! Men de har i alla fall haft rullgardiner under tiden ;)

Nu har tyget för all del inte legat till sig ett halvår här hemma. Det var inte helt lätt att få tag på smurftyg. För det var det som gällde. Smurfgardiner eller inga alls! Blocket blev min räddning. Retrotyg från 70-talet kom i paket på posten. Och nu är de sydda och på plats. Check.





2 kommentarer:

SoF sa...

Samma här - att sy gardiner är inte min grej (och har aldrig varit).

Men med hjälp av dina fina bilder så ser det riktigt fint och kul ut. :)

Solskenshälsningar!

Anonym sa...

Gahhhh love it så fina gardiner : )) kram Sofia