23 mars 2013

Blomster-Emmas gamla cykel

Jag har blivit lycklig ägare till en gammal Crescent damcykel. En riktig pärla i mina ögon! Den har varit Blomster-Emmas, min mormors. Jag kan riktigt se henne trampa fram, med fladdrande klänning, mellan morfars växthus på deras gård och den lilla butiken hon drev nere i byn i de värmländska skogarna.

I många år har cykeln stått i mina föräldrars uthus. Men nu har den fått komma hem till mig och jag ska ta hand om den. Göra den körbar igen. Tvätta och putsa upp den. Fixa till ekrarna och däcken. Och lite annat småfix. Sedan ska jag susa fram på den mellan hemmet och jobbet. Precis som mormor gjorde på den gamla goda tiden.


♥♥♥♥ 


Dags att fånga denna soliga fina lördag!
Trevlig helg!



6 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åååå den är jättefin !! Vet du vad.. jag har en precis likadan, den är min mammas gamla cykel som hon fick när hon var 15. Vi har den som " åka till postlådan och hämta posten cykel ". Tänk va du ska susa fram o minnas din fina mormor..härligt !!

Kramen

Lilla Majken sa...

Charmig som bara den, själv äger jag cykel av samma märke, gammal stil men ny.

Kram Therese

Anonym sa...

Härlig känsla på detta inlägg jag blev glad i kroppen av det!!!:) kram

Josefina sa...

Vilken FIN! Såna där gamla (fast inte lika fina) cyklar hade jag när jag pluggade på universitet. Dom blev stulna hela tiden ... Dom är ju så bra att cykla på! :)

Gertie sa...

Kul! Lycka till med den vackra gamla trotjänaren...ni blir säkert ett bra team!

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Hvilken cool sykkel, så masse nostalgi:)) Kul vinkel du har tatt bilde i:)