27 januari 2012

Utmaning

Jag har fått två likadana utmaningar, en av Sofia med bloggen Sofia Bakar och en av Tina med bloggen Villa Karlslund. Man tackar! Glöm förresten inte att kika in på deras fina bloggar! Utmaningen består i att svara på tio frågor. Here we go!

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Hade egen hemsida som hette Casa la Lotta
Firade julen i Alperna, Val Thorens

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Köpte systemkamera
Började blogga
Hade vattenkoppor

3. Fem snacks du gillar?
Mozartkugeln
Marabou apelsinkrokant chokladkaka
Ostbågar
Popcorn
Några smågodissorter

4. Fem sånger du kan hela texten till?
Köppäbävisan (smurfarnas version)
Krokodilen i bilen (Nyss så träffa jag en....)
Sommaren är min (Och nu så vill jag sjunga....)
Idas sommarvisa
Sjörövar-Fabbe

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär?
Hmm. Återkommer när (inte om, utan när) jag vunnit på Harry Boy! Spelar varje vecka....

6. Fem dåliga vanor?
Äter för mycket godis
Lägger mig för sent på vardagkvällarna
Fastnar framför datorn
Umgås för sällan med mina kompisar
Dålig på att ta mig "egen tid"

7. Fem saker du gillar att göra?
Umgås med familjen
Fotografera
Gå på loppis
Åka skidor (alpint)
Läsa en bra bok

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
För korta byxor
....hmm nu står det still. Får man säga "pass"?

9. Fem favoritleksaker?
iPaden
Systemkameran
Photoshop (kommer att bli, fick i julklapp!)
Wii (t.ex Mario kart med barnen)
Slalomskidorna

10. Fem personer jag vill se göra den här utmaningen:
Rajsons
Blindstyre (SoF)
Ninnie
HWIT Blogg
Livet på Vestergård



4 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

så kul att läsa dessa frågor om en person:) spännande med egen hemsida vad var det om? har samma favoritsaker som du. ..
kramis

SoF sa...

Tack Lotta för att din tanke gick till mig när det gällde utmaningen.

Däremot skulle det bli väldigt tomt under frågorna om jag skulle försöka svara på dem - så det är liksom ingen idé.

Önskar dig en härlig Helg! :)

Lena sa...

Hej Lotta

Roligt att man känner igen dig i svaren
Vi måste ses snsrt en lunch ?
Är du frisk ?

Ha en bra helg
Lena

Rajson sa...

Tackar för utmaningen!Ska nog försöka delta,ska bara fundera och se om internet dukar här i Wengen.Lämnade Gbg 7i motse.resten av familjen var på skidorna kl 13.00.Jag tar det lugnt och väntar in solen? Imorgon! Ha det gott!