3 maj 2012

Avslutning fotokursen - panoreringsläxa

På måndag är det avslutning på fotokursen jag går. Då har vi som läxa att ta "världens bästa panoreringsbild" och " världens bästa porträtt i miljö".

Det här med panorering tycker jag som sagt är ganska svårt. Jag har övat och övat på allt som rör sig. Och i huvudet har jag haft en idé om min "världens bästa panoreringsbild". Ville ta en bild i en miljö som inte är vardag för mig. På ett objekt jag sällan kommer i kontakt med. En bild som inte är typisk för mig. Vad kan då passa bättre än en travbild? Jag har varit på travet en gång tidigare i hela mitt liv och det närmaste jag kommer hästar i min vardag är när jag köper en Harry V75 varje lördag i hopp om att bli rik!

Så här blev resultatet. Om jag får säga det själv är jag ganska nöjd. Det är inte världens bästa bild ever, men det är min världens bästa panoreringsbild so far! Klicka på bilderna för att förstora.


 Är i valet och kvalet om jag ska beskära bort nosen på hästen längst bak. Vad tycker ni?




"Världens bästa porträtt i miljö" får ni se i ett eget inlägg imorgon.



4 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Underbara bilder! Jag gillar båda. Den nedre var fin med nosen bort på den sista hästen men den övre bilden är jättefin där det syns mycket av farten framför reklamen.

Anonym sa...

Tycker att första bilden är "fartigast" men båda är suveräna. Du har lyckats!
Kramar m&m

Sissel sa...

Synes at du har klart det veldig bra jeg...

Ikke lett å ta bilder av noe som er i fart og samtidig beholde fokus!!

Du har all grunn til å være fornøyd!!

Madame Edith sa...

Vilka fina bilder du tar!!

Jag tycker nog att den understa där du skurit bort hästen längst bak är den allra finaste.

Kram/M