23 januari 2013

En ny dag gryr

Ett oskrivet blad. Each day is a gift. Make the most of it.




Tänk igår kände nog Fint och Fult's gamla gröna tombola på sig att jag behövde piggas upp lite! Kommer ni ihåg att jag för en dryg vecka sedan tipsade om en tävling hos Fint och Fult där man kunde vinna fina annorlunda kryddskyltar? Monica tillverkar dem själv av gamla nysilverskedar hon fyndat på loppis. Helt i min smak. Så gissa om jag blev glad att just jag vann!

Vad jag valde för text på skyltarna? Jo, basilika, gräslök, smultron och pelargon. Ja, de två sista är ju inga kryddor, men jag tänkte piffa till några andra krukor också! Nu väntar jag bara på paketet i brevlådan.... och våren. Så jag kan börja använda min vinst!



2 kommentarer:

Irén T. A. Færevaag sa...

Hei på deg!

Nyyydelig bilde med fantastisk fint lys :-)
Gratulerer - så kjekt med krukkene! Du legger vel ut bilder når du får dem? :-)

Masse hilsner fra Irén

Josefina sa...

Grattis till vinsten! :)) Visst är det så, att varje dag är ett oskrivet blad. Nya tag och nya val. Kram!