24 november 2013

Fyndenas fynd!



Lustigt. I två somrar har jag letat på loppis efter ett par gamla glasögon som ska ligga som prydnad på en gammal fin bok jag har. Boken ska i sin tur ligga på vår gamla radiogrammofon. Jag har letat och letat och vid något enstaka tillfälle har jag hittat det jag sökt, men då har prislappen varit helt orimlig har jag tyckt.

Så, i helgen när sambon håller på att gräva ur en mindre soptipp (tre fulla släpkärror) ur krypgrunden under köket och kakelugnsrummet här hemma gör han ett fynd (eller rättare sagt flera, de andra får ni se i ett annat inlägg). Där, bland rent skräp, gamla plåtburkar och glasflaskor ligger de! Exakt sådana glasögon som jag har letat efter! Toksmutsiga, men hela! Gissa om jag hoppade jämfota av glädje!!?

I över tio års tid har vi levt med en mindre "guldgruva" (i alla fall enligt mig!) under huset. Nu när vi renoverar blev den hittad. Mängder med fina gamla glasflaskor, en och annan plåtburk och den charmiga leksaksbilen på bilden ligger nu här och väntar på att bli rengjorda. Men mer om detta en annan gång. Nu ska jag putsa mina brillor!




8 kommentarer:

*Manja* sa...

Das ist ja große klasse!!! ;D
Ich freue mich, auf noch mehr Foto`s!
Liebe Grüße,*Manja*

Carina sa...

Så härligt, jag kan riktigt känna din känsla av glädje och "lycka" när man hittar det man söker efter.....gratis är gott...tihi..

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen gud så lustigt..säkert där du aldrig hittat några tidigare...dom under huset har väntat på dej !

Kraaaaaaam

Anonym sa...

VILKEN LYCKA gahhhhh kram avis i Hjo Sofia

Susan Billmark sa...

Underbart! De bästa skatterna finns närmare än man tror :-) jag hade ett par sånna. Min pappa fick dem när han gjorde lumpen. Jag satte i mitt glas i dem och bar dem när jag var 10 år - tyckte jag var cool ;-) kram

Camilla Alvén sa...

Vilka fynd!
Vad spännande att hitta så mycket fint.
Ha det bra
Kram

Queen of Kammebornia sa...

Så himla fint!!! Tänk vilken charm det finns i gamla leksaker. Det är härligt att fantisera om vad de varit med om. Kram!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej fina Lotta !
Vill bara önska dej en riktigt fin adventshelg, stor kraaaam