15 september 2014

Jippo Örebro Race Day

I lördags var det stor publikfest här i centrala Örebro. Man hade låtit bygga upp en "Formel 1 bana" på Rudbecksgatan. Mellan Trädgårdsgatan och Östra Bangatan. Många snygga häftiga bilar och kända förare körde uppvisningsvarv. Höjdpunkten var Marcus Ericsson med sin Formel 1 bil. Då gick det undan och lät kan jag lova! Här följer lite bilder från dagen. Alla bilder är som vanligt tagna av mig, utom den sista där jag själv är med för ovanlighetens skull!


 Höjdpunkten! Marcus Ericsson med sin Formel 1 bil. Ett historiskt ögonblick för Örebro!


Rudbeckstunneln. Man skymtar Marcus F1 bil till höger på väg ner i tunneln från andra hållet.
Samtidigt på skärmen ser man bilen bakifrån och publiken på andra sidan tunneln.
Hela 217 km/h uppmättes på väg ut ur tunneln!


I depån.


Sittplatsbiljetterna var slutsålda och det var inte lätt att hitta en bra ståplats bland ca 12.000 personer.


 När stint 2 skulle köras hittade jag en bra fotoplats på andra sidan tunneln. Snygg bil!


 Blixten McQueens kompis var där också!




 Ena Krämar-höghuset speglar sig i skärmen på en läcker bil jag gärna skulle äga ;)


Här går det undan och trumhinnorna slår knut på sig! Vad hjälpte det med små futtiga öronproppar?!




 Den här Poschen blev Lillebrors favorit. Klart snyggast tyckte han.



Och så träffade jag en annan fotbollsmorsa jag brukar sitta och prata med när Lillebror tränar.
Visste att familjen höll på med motorsport, men att hon hade en egen Drag Racing bil visste jag inte. Wow!
Haha, att ta sig i och ur bilen krävde ett mindre gympapass i vighet!
Men i kom jag och fick en liten privatlektion i hur man kör. Tack Marii! 


Inga kommentarer: