15 december 2012

Testar något nytt

Stackars småfåglar, de har det inte lätt i snö och kyla. Har hängt ut lite mat åt dem. Halva cocosnötter tycks vara favoriten. Barnen tittar på dem genom köksfönstret och jag står ute (och fryser fingrarna av mig!) och testar något nytt. Att fotografera de små liven. Men mitt 18-135 mm objektiv räcker inte riktigt till för att komma så där riktigt nära som jag vill. Så snälla tomten, jag behöver verkligen det där 55-250 mm objektivet jag skrev om! ;) Jag har dessvärre inte ätit min spenat var dag.... Hmm, är det kört då??






8 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Underbar bild och det är nåt mysigt med kokosnöt. Ha en bra snöig dag :)) Anna

The Secret Garden sa...

Har lärt mig genom åren att den där tomten inte riktigt är att lita på när det gäller önskningar...säkrast är att ta med honom till affären så att han verkligen fattar!! ;)

//Boije

birgit sa...

Så fint du har fångat blåmesen! Kan det bli bättre?
Kramar!

Anonym sa...

Fina bilder på de svårfångade blåmesarna. Hoppas tomten inte är så nogräknad med spenaten. :-)
M

Gertie sa...

Hmm, du...det är inte alltid så viktigt med närheten...ibland, eller rättare sagt, för det mesta...är känslan, ögonblicket och focusen det som gäller, det som gör bilden.
Tele är bra ibland och det kan underlätta...men, återigen, utan känsla står tekniken sig slätt...så du Lotta...om inte tomten gör som du vill, fokusera på känslan i stället...det blir så bra!!
God Jul...och Gott Nytt...

Hanna sa...

Vilka fina bilder!

Anneli - A'la Foto sa...

Underbara bilder på den söta blåmesen! Hoppas du, trots spenatbrist, får din julklapp i form av det objektivet! :O))

Carina sa...

Hmm, det kan vara kört.....men Du har fått en underbar bild ändå!
Lyckost dig!