31 augusti 2011

Happy Days Fotoskola - del 10

Då har det blivit dags för del 10, den sista delen, i Happy Days Fotoskola. Kursen avslutas med en ny genomgång av motljus, något flera deltagare önskat lära mer om. Läxa: Ut och prova motljuset, utforska möjligheten att ta effektfulla vackra bilder med hjälp av ljuset i fokus.


Så här har jag gjort min läxa:
(klicka på bilden för att förstora)
















Dimmig soluppgång


Tack Josefin för en lärorik och inspirerande fotoskola! Jag har lärt mig massor! Har tyckt det har varit jätteroligt och har nu anmält mig till en fotokurs på Medborgarskolan som startar i slutet på september. Ser även fram emot Happy Days Photoshopskola som börjar någon gång under hösten. Ska försöka hinna med den parallelt med Medborgarskolans kurs.

Ps. Om ni undrar var min inlämning av del 9 på Happy Days Fotoskola tog vägen, så hoppade jag över den delen. Man gick igenom användandet av reflexskärm och eftersom jag ännu inte äger någon sådan stod jag över.



2 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Kanonbilder med motljus!
Har inte hunnit med del 10, får se om det blir av senare?

Äntligen kan vi sitta i vårt uterum, men det börjar bli lite kyligt om kvällarna.
Tur att det finns filtar och värmeelement:)

Kram Helena

Fotokarusellen sa...

Du har virkelig fanget lyset i disse bildene. Vakkert fotoarbeid.